Det här med att ligga stilla...



Fy vilken rutten dag :( Vaknade pigg och utvilad imorse, låg och drog mig lite tills J's alarm ringde, vände mig i sängen och där kom en karusellyrsel som blixt från klar himmel. På det kom snabbt illamående och frossa, och dagen har jag spenderat liggande i soffan med fjärris och huvudet fixerat i rakt-framläge. SKUMT! Kristallsjukan går i släkten men det här känns mer som något sjukdom-aktigt. Jag hatar ingenting värre än att vara sängliggandes på det här viset. Kan nästan känna hur musklerna förtvinas. Nasty.

Ensam hemma är man idag också och har ingen som kan ta hand om en :/ Ett par vändor till köket i snigelfart har jag klarat, sista gången lyckades jag på nåt obeskrivligt sätt få med mig en kopp té och en matsked jordnötsmör tillbaka. Tur det...
LOUiSE / ΓO∩!SE

Kommentarer
Postat av: pelle

Kristallsjukan? Vad är det för något? Låter läskigt.



Hoppas att allt blir bättre snart då!

2012-05-30 @ 19:39:14
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Humpe

Men godispåsen gick lätt att få tag på!!

2012-05-30 @ 20:00:51
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: VKatta

Kristallerna löser upp sig om man gör enl följande träningprogram som jag fick på sjukhuset." Du sitter på sängkanten. Lägger dig snabbt på ena sidan och ligger still i ca 1 minut. Sätt dig upp igen och lägg dig snabbt på andra sidan. Ligg still i ca 1 minut. Upprepas 3-4 ggr minst 3 ggr om dagen." Jag har en kudde i fotändan och i huvudändan som jag "faller" ner på. Det funkar på mej och blir oftast bättre på 2-3 dagar. Krya på dej.

2012-05-31 @ 10:30:00
Postat av: LOUiSE/ΓO∩!SE

VKatta: Jag var med min mamma när hon var in till akuten med sitt första kristallsjuke-anfall och fick lära sig den metoden, fungerade inte alls på mig denna gången så jag får tro att det var något annat som var på tok igår ^^ Men tack för tipset :)

2012-05-31 @ 13:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0