Jordgubbe schmordgubbe

Jag har varit så otroligt sugen på jordgubbar nån vecka, och på väg hem från stan idag svängde jag in på ICA För att köpa purjolök, och där såldes jordgubbar (eller ja, typ jordgubbar) för 10 kr/l. Spanska eller liknande. I vanliga fall bojkottar jag allt icke inhemskt så mycket jag bara kan men just då och där i affären kändes det så vansinnigt långt till juni =( Och visst, dom smakade som jordgubbar, men utspädda sådana. Och känslan av att bita i en morot som smakar lite som jordgubbe... sådär. Sen när ska jordgubbar knapra?



Och varför är dom omogna in mot blomman istället för på toppen? Har dom stått på skaft under mogningstiden?
LOUiSE / ΓO∩!SE

Kommentarer
Postat av: Humpe

Men fyyyyy på dig då!

2012-02-23 @ 20:25:33
URL: http://humpeshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0