Color issues

Har inte färgat håret på dryga halvåret i tron om att jag ville se min naturliga hårfärg igen och undrade lite vad den såg ut som nu för tiden =) Med en decimeter+ som utväxt kan jag säga råttmörkblont med röd-ish skiftningar i vissa ljus. Då vet jag det och känner mig ganska trött på att veta. Vill färga igen och det vanliga letandet tar fart; hur hittar jag en färg som neutraliserar det röda pigmentet? Har använt tonvis av olika färger genom åren med askiga toner (fungerar inte alls på mig förutom en gång då jag blekte innan) och tänkte att jag ska ta och reda ut det här lilla problemet på djupet =)

SÅ jag hittade lite olika guider och efter 1½ timmes googlande kan jag resumera det hela med att jag är en VÅR och troligtvis en varm sådan.

•Från Schwarzkopf

"Colours for the Spring Type
Complexion: The skin is light and clear and has a golden yellow or peach tone. Many spring types blush easily, and they tend to have freckles.
Eye Colour: The eyes are light-coloured from light blue to green. Quite often, golden spots enliven the iris.
Hair Colour: The hair is usually blonde. However, some spring types may be dark-haired or have red hair.
Hair Colours for the Spring Type: Nature puts a golden sheen into the hair of spring types. You should therefore avoid ashen tones and choose warm colours instead. Ideal options are golden blonde, flaxen, honey blonde, golden brown, copper, warm light reddish tones like golden red or strawberry blonde. Warm light to medium brown tones also work well. Make sure that the hair colour is not too dark. The dramatic look only suits cool skin types."

•Från ett forum

"Spring women have golden blonde, reddish-brown or auburn hair, along with warm skin tones, which means their veins look green rather than blue. Gold jewelry suits spring women better than silver does, and cream looks better against their skin than pure white. Most spring women have porcelain-colored skin and blue, green or hazel eyes. Springs look great in clear, but warm colors like peach, golden brown, ivory and coral. They should avoid black and white, which are too stark, and muted colors, which clash with their clear, bright coloring."

Ja, det mesta där stämmer på mig. Förutom ögonen, hittar faktiskt inte min ögonfärg nånstans; grågröna med en tydlig tjock ring av brunt in mot pupillen. Räknas det som ljusa? Beats me.

Varma vårfärger:


Iallafall. Nu ska jag alltså INTE jaga askiga toner eftersom det ändå inte fungerar på mig. Ska prova något nytt: att go with it, sluta kämpa emot.

Ganska trevligt att vara en vår trots allt, det är ju snart det dessutom, vår.

LOUiSE / ΓO∩!SE

Kommentarer
Postat av: Humpe

Oooh gör åt mig pleeeease! :)

2012-02-19 @ 18:14:24
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Humpe

Jag är winter. Så vitt jag förstår. Har alltid trott att jag är höst.

2012-02-21 @ 17:01:15
URL: http://humpeshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0