Nya tag igen

Här kommer en ful mobilkamerabild enligt konstens alla regler. Tonfiskröra med gurka och körsbärstomater till lunch idag. Gott nog åt en prinsessa ^^



Vad underbart det är. Har efter jul mer och mer tillåtit mig själv att äta kolhydrater av en del slag och därmed har det blivit en hel del pizza, ½ tunnbrödsrulle (som övergick till rostat bröd) till frulle och choklad... mycket choklad. Magen började nyligen jävlas och säga ifrån igen och även om jag bestämt mig för att jag SKA ha vissa kolhydrater med i kosten, för att jag VILL det, så har jag senaste 4 dagarna nu kört lite striktare igen. Magen reagerar positivt direkt! Och svullnadskänslan i bålområdet är borta, både den inuti och runtom ^^ Det var precis den här tiden förra året som jag hade satt igång med lchf och mådde så otroligt bra. I ärlighetens namn så tråkar maten ut mig, det är därför jag inte hållt i sen dess. Måste ha en halv banan till frukost ibland, och en bit 85% choklad (så jäkla gott och det bästa är att en eller två rutor räcker) efter lunchen. Och med det aptitbortfall jag haft under hösten/vintern hade jag omöjligt fått i mig nånting alls. Inte kul att trycka i sig brie när andra sitter med sitt fredagsmysgodis. Ägg när man mår illa av tanken på mat-inte kul. Väntar fortfarande på att aptiten ska kicka igång ordentligt igen, men det kommer väl med våren och solen =)  Mer aktiva dagar kräver sitt. Sikte framåt.

Ikväll blir det spinning och sen burgare på Pitchers med lillebror och J, en John Daily sitter aldrig fel =)
LOUiSE / ΓO∩!SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0