Hej glasögon!

Sista månaderna har mitt kisande vid alla sysselsättningar som kräver inblandning av ögonen tilltagit ganska märkbart, framförallt bland nära och kära. Själv märker jag mest av att jag inte alls kan se vad som står på dataskärmen framför mig, samma dataskärm som J tydligt ser även fast han har 3 meters längre avstånd till skärmen. Vaddå lite närsynthet är väl ganska vanligt?

På ett trevligt besök hos smarteyes på lunchen idag (undersökning samt glasögon är min alla hjärtans dag-present från J♥) fick jag veta av optikern att jag har brytningsfel och har 30% kapacitet på vänster och 50% på höger öga. AJ då. "MEN-" sken optikern upp lite "-MED glasögon får du 100%!". Oj kan man se så dåligt att man inte ser 100% MED utpassade glasögon? :S Men  det gjorde alltså inte jag, lucky lucky. Det brytningsfel jag har innebär iallafall glasögon på heltid. Det tog ett bra tag att passa ut ett par med mammas hjälp och såklart tjejen i butiken, lär antagligen bli fler par genom åren... Dom ska ju sitta mitt i ansiktet i princip hela tiden.

Och det så otroligt underbart skönt vårväder ute idag ♥
LOUiSE / ΓO∩!SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0